Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci
Menu

Popruh na jógu

23. 3. 2022

Opasek, pásek, popruh nebo strap.

Názvosloví rozmanité, avšak význam zůstává stejný. Jógový popruh je jeden z nejoblíbenějších a jeden z nejzákladnějších pomocníků při zlepšování flexibility a zachovávání bezpečnosti těla v pozicích. Prohlubuje jógovou praxi jak u začátečníků, tak i u pokročilejších jogínů.

 

Popruh na jógu, stejně jako jógovů bloček, slouží v pozicích jako prodloužená ruka.

JAK A PROČ POUŽÍVAT JÓGA STRAP

Kyčle a páteř. To jsou dvě nejvýznamnější oblasti, kterým se chceme v józe věnovat, a to z toho důvodu, že běžným životním a pracovním stylem tato místa zatěžujeme. Bolest v těchto oblastech je většinou překážkou vykonávat jakýkoliv pohyb. Jógový pásek vám může být hlavní oporou v pozicích, ve kterých se věnujeme oblasti kyčlí nebo zad. Dopřejte si tak komfort, kterého se vám díky zařazení jógového pásku dostane. Je důležité mít na paměti, že jógové pozice nemusí být vedeny až do extrému, často stačí opravdu základní pozice v jemných variantách s pomocí pásků nebo bločků pro efektivnější uvolnění těla a pro zlepšení stability, flexibility i síly.

Přáli byste si dosáhnout vsedě rukama až na prsty chodidel? Využijte jógový strap.
Láká vás vyzkoušet pocit chycení špičky v plné variantě tanečníka? Přizvěte do své praxe jógový strap.
Rádi byste si po náročném dni spojili ruce za zádama, otevřeli hrudník a uvolnili ramena? Volte jógový popruh pro větší rozsah a bezpečí v pozici.

Popruh je možné využívat v meditačních pozicích vsedě, kdy se jeho použití věnuje správnému držení páteře.
V balančních a silových pozicích popruh zlepšuje stabilitu a flexibilitu u pokročilejších jogínů.

Pásek svým vzhledem opravdu připomíná pásek od kalhot, jen je o něco delší — pro větší komfort v pozicích. Na konci každého pásku jsou dvě kovová očka, do kterých vkládáme konec popruhu, abychom byli schopni vytvořit takové očko, do kterého vkládáme potřebné části těla — chodidlo, dlaň.

JÓGOVÉ POZICE S JÓGOVÝM PÁSKEM

Mějte svůj popruh blízko podložky, ať ho máte na dosah ruky při vaší jógové praxi.

— LEH NA ZÁDECH

Lehněte si na podložku a pokrčte koleno. Pod chodidlo vložte plát pásku, tak abyste v pravé i v levé ruce měli konce strapu. Přitahujte díky strapu nohu blíž k horní části těla tak, jak vám to bude příjemné. Užijte si bezpečné protažení zadní strany stehen, které vám díky jóga strapu zvýší míru flexibility.


— ROTACE VLEŽE

Z předchozí pozice na zádech můžete přejít do bezpečné rotace, a to do otevřené či zavřené rotace. Stačí uchopit oba konce jógového opasku do jedné dlaně a protáhnout nohu do strany.

— POZICE VESTOJE

Znáte pozici tanečníka?
Vyberte si jednu stojnou nohu, nárt druhé nohy vložte do očka, který vytvoříte na jógovém opasku. Očko může být malinké, aby rozsah zbytku pásku byl dlouhý pro větší pohodlí ramenních svalů v pozici. Vložte zbytek pásku do dlaně a vyneste jej nad hlavu. Nad hlavou na opasek přidejte i druhou ruku a zmenšujte vzdálenost mezi dlaněmi a chodldlem tak, jak vám to flexibilita vašeho těla dovolí.

— NÁROČNÝ DEN V PRÁCI?

Strap můžete s sebou nosit i pokud dlouho sedíte či stojíte během dne a potřebujete ulevit prsním a ramenním svalům. Posaďte se na židli nebo do sedu na patách. Jednu ruku zvědněte nad hlavu a druhou ruku dejte za záda. Povolte oba lokty a snažte se chytit obě dlaně. Pro větší bezpečí v pozici dejte do dlaní jógový pásek a zmenšujte rozsah na pásku podle flexibility vašeho těla.

TIP

Víte, že z jógového popruhu lze udělat snadno a rychle popruh na jógamatku? Říkejme tomu 2v1. Noste si svou oblíbenou jógamatku v jógovém popruhu, který vám poslouží při vaší jógové praxi. Satčí udělat oko, stejně tak jako byste si chtěli vložit do oka z pásku chodidlo či dlaň, jen tentokrát tam vložíte srolovanou podložku. Druhý konec zavažte na lehký uzel, přehoďte přes rameno a můžete vesele jít kamkoliv vás jógová praxe zavolá.

V Sharp Shape nabídce můžete vybírat z několika design a barev.


Potřebujete poradit?

podpora@sharpshape.cz
+420 777 406 446